Trip from hell! - Reisverslag uit Darwin, Australië van Nienke Douwenga - WaarBenJij.nu Trip from hell! - Reisverslag uit Darwin, Australië van Nienke Douwenga - WaarBenJij.nu

Trip from hell!

Door: Nienke

Blijf op de hoogte en volg Nienke

01 September 2014 | Australië, Darwin

Na een helse reis van bijna dan 30 uur in totaal eindelijk aangekomen bij het hostel in Darwin. Ik heb bij de overstap in singapore 8 uur moeten wachten, voor we eindelijk met het kleine mini vliegtuigje richting Darwin gingen. En natuurlijk kun je nergens daar even slapen: drama!!
Even contact gehad met thuis op het vliegveld, wat met al het slaaptekort een beetje verkeerd viel. Verliefd worden voor ik 4,5 maand weg ga, was niet zo heel handig gezien de beroerde timing. En maakt je, met nog geen 3 uur slaap, een stuk emotioneler dan je wil zijn. Toen ik in het vliegtuig ook nog ging bedenken wat ik allemaal nog voor de rest van de reis moest bedenken voor na Australië, begon ik aardig te panieken. Tranen begonnen weer te wellen van de spanning, het voelde op dat moment zo kut dat je er alleen voor staat. Ik hoopte diep dat mijn vliegtuig naar Nederland zou vliegen, terug naar mijn eigen bedje. Volgens mij heb ik een beetje last van koudwatervrees…..
Maar toen stond ik ineens op het vliegveld in Darwin om half 6 in de ochtend. Een heel heel stuk kleiner dan verwacht. Alle bagage van mensen werd doorzocht op voedsel of dierlijke materialen echt bizar. Je werd wel 3 keer gecontroleerd of je wat bij je had, en dan keken ze je heel streng aan. Mensen die iets mee hadden moesten de hele koffers op de kop gooien en laten uitpluizen. Ik had niks mee, dus ik mocht zo doorlopen. Volgens mij was ik een van de weinige die door mocht lopen. Met het shuttle busje ben ik in een mum van tijd naar het hostel gebracht. Hier zijn ze druk aan het schoonmaken en alles klaarmaken voor de check-in. Want die is pas op 14.00!!!! Dus ik moet de aankomende 7 uur nog zien te vullen voor ik eindelijk mijn kamer in kan en kan gaan slapen. Dat wordt afzien, of slapen op een bankje in het park. Ooh en douchen natuurlijk, want ik stink na zo’n 40 uur in deze kloffie echt wel een uur in de wind! Ik zit nu te wachten op Sieta, die meet ik als het goed is zo meteen hier in het hostel. En dan gaan we maar eens kijken hoe we de aankomende dagen gaan vullen met activiteiten. Ik heb al een heleboel ideeën opgeschreven, nu maar eens kijken wat het allemaal gaat kosten. Gelukkig is Darwin niet zo heel groot, alles ligt dicht bij elkaar, dus makkelijk te voet te doen. Mijn bagage mocht overigens in de bagagestorage, die je open moest maken met fluffy. Een plastic krokodil van 20 cm, met een minuscuul sleuteltje eraan. Te leuk!
Verder is Darwin echt precies hoe je je Australië voorstelt. Althans hoe ik het me had voorgesteld. Overal dorrig gras met palmboompjes en van die boompjes die heel erg kaal zijn met alleen aan het einde wat blad. De wegen zijn enorm breed, en overzichtelijk. Er zijn ook relatief weinig straatjes. De mensen rijden hier of in afgereden kleine autootjes waar minstens 10 roestplekken op zitten of in enorme SUV’s met van die laadbakken. De winkels zijn hier allemaal gigantisch, het zijn gewoon allemaal bouwmarkten op een rijtje met daarin verschillende winkels, of gewoon maar 1 winkel. De huisjes hebben van die metalen golfplaatdakjes en er zijn maar een paar flatjes. Het is hier overal heel erg groen en is relatief weinig bebouwd. Het staat ook allemaal best ver van elkaar af. In de straat van ons hostel zitten ongeveer nog 20 andere hostels. Dus we gaan vandaag maar eens kijken of we ergens goedkoper kunnen slapen en met gratis wifi. Want het is hier zo knetters duur!! Dit wordt een kort tripje Darwin, dat is zeker met die prijzen!
Ik loop nog weer effe naar de supermarkt voor wat neusspray en tissues. Ben heerlijk verkouden geworden de dag voor vertrek. Dus dat helpt ook niet echt met je een beetje lekker voelen.
Wat me overigens ook verrast, is dat er echt best veel oudere mensen hier in het hostel zitten. Echt van mijn pa’s leeftijd! Voor zover is het dus een Youth hostel…. Ik meet Sieta zometeen dus gaan even kijken wat de planning wordt.
Groetjes from down under!

  • 03 September 2014 - 14:39

    Anne:

    Hoi Nienke, Ben je alweer wat uitgerust van de heen reis? Hoe is het daar Down-under? In ben echt benieuwd naar je foto's en verhalen! Veel plezier:D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nienke

Actief sinds 17 Juli 2014
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 199067

Voorgaande reizen:

18 Juli 2014 - 13 Januari 2015

Mijn wereldreis

Landen bezocht: