Kangaroos,geocachen, neptattoos en leren jasjes! - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Nienke Douwenga - WaarBenJij.nu Kangaroos,geocachen, neptattoos en leren jasjes! - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Nienke Douwenga - WaarBenJij.nu

Kangaroos,geocachen, neptattoos en leren jasjes!

Door: Nienke

Blijf op de hoogte en volg Nienke

25 September 2014 | Australië, Agnes Water

Hej hallo!
En we zijn alweer in het volgende stadje! Town of 1770. Een klein stadje met een paar winkeltjes en een stuk of 5 hostels. Eenmaal met de nachtbus aangekomen stonden we daar in de regen. Ja echt waar, het regent hier in Australië ook! En niet zo’n beetje ook! We baalden meteen al dat we hier 3 dagen zitten, gezien de weersvoorspelling voor de aankomende dagen slecht blijft. Onze tour van de middag is afgebeld, we zouden op harley davidson motoren door de savanne gaan rijden met leren jasjes aan en neppe tattoos opgeplakt. Maar helaas, het regende echt te hard. Dus maar een beetje door het dorpje gelopen, boodschappen gedaan enz. En ook eindelijk een vest gekocht, want die heb ik al zo’n hele week nodig, het koelt hier verdomd af. Dat had ik niet helemaal zo verwacht. Daarna hebben we een hele aardige Noor ontmoet die was wezen surfen. Hij zei dat het helemaal niet koud was, dus een goede besteding voor onze volgende dag. Uit verveling en ter dagbesteding van de eerste dag hebben we maar met onze bijna sloffe koekjes en marshmellows een rocky road gemaakt. Kortom het gewoon overgoten met chocolade en laten opstijven, mjam mjam!!! De rest van de avond hebben we die Noor geleerd te pesten en hebben zo’n 10 potjes gespeeld tot hij met de bus vertrok. De volgende morgen zijn we vroeg opgestaan voor onze eerste surfles. De les werd gegeven door echt typische mannen, donker gebruind met een dikke witte waas zonnebrandcrème en lang blond gebleekt haar. Maar ze deden het erg leuk, erg motiverende heren. Het is me uiteindelijk van veel pogingen gelukt om op een knie en één voet te staan. Helemaal opstaan zat er niet in. Na 3 keer een slok zout water te hebben gehapt, 3x op mijn knie te zijn gevallen waar een ei op vormde en ook nog een surfplank tegen mijn kop gehad te hebben, was ik klaar met surfen!! Andere keer maar weer proberen en dan hopelijk met wat minder mensen die je de hele tijd in de weg lopen. ’s Middags zijn Sieta en ik gaan geocachen. Voor de mensen die niet weten wat dit is, dit is een soort schatzoeken. Je gaat met coördinaten en een gps apparaat op zoek naar een soort doosje die iemand ergens heeft verstopt. Heel leuk om te doen en je kunt het overal ter wereld doen. Dus wij op pad samen en halverwege zag ik ineens iets oversteken op de weg en recht voor ons stoppen. Was het gewoon een kangaroo van 2 meter!! Schrokken ons kapot! En natuurlijk waren we net te laat met een foto te maken, want hij was zo hups weer verdwenen in de bosjes. De cache hebben we kunnen vinden, iets verderop lag er nog eentje. Maar na lang graven in een boomstam had ik nog steeds niks te pakken. Dus met een hand zwart van het zand zijn we terug gelopen. Toen begon het donker te worden en moesten we nog ongeveer driekwartier lopen. Dus in het pikkedonker zijn we terug gelopen, gelukkig had ik een zaklampmodus op mijn telefoon. Want je zag ongeveer een meter voor je en achter je, verder zag je alleen maar zwart. Beetje eng was het wel. Vlak voor we bij ons hostel waren greep ik Sieta vast, want die was ander rustig doorgelopen terwijl er een slang van 1,5 meter voor ons lag! Ergens denk je: ooh ooh een slang!! En aan de andere kant denk je: ooh heel normaal dat er een slang voor je neus ligt. Volgens mij beginnen we wel te wennen aan het australische leven hier! ’s Avonds is hier in het dorpje niet veel te beleven, dus maar weer op tijd naar bed. De volgende dag weer op zoek naar een cache aan de andere kant van het dorp. Na klimmen en klauteren door bosjes zijn we op een prachtig strand uitgekomen met allemaal rotsen. Er was gewoon niemand, echt fantastisch. We hebben de cache niet gevonden want we hadden veel te weinig tijd omdat we om 2 uur toch nog de scooteroo gingen doen. We werden opgehaald met een busje, daarna kregen we een leren jasje met vlammen en een helm met vlammen op. Toen hebben we ons volgeplakt met tattoos. We werden op zo’n neppe harley gezet wat oefeningen doornemen en toen moesten we rondjes rijden oefenen. In het zachte zand met stenen. Na 3 rondjes kon ik eindelijk fatsoenlijk de bocht door, dus ik mocht gelukkig zelf rijden. En toen gingen we op pad! Iedereen achter elkaar aan rijden, in het begin nog wel voorzichtig. Maar uiteindelijk gewoon vol gas! Hoppaa 75 km/h!! Naar mooie plekjes gereden en echt wel honderd kangaroos gezien!! Echt een onwijs leuke tour! Ook echt heel erg lang. Ben Sieta wel 2x uit het oog verloren, omdat mijn motor af sloeg. Ook heb ik de motor een paar keer verzopen, dan hoorde je ineens PATS!! Keiharde knal, oeps! Iets te hard… Wel een ontzettend leuke dag. ’s Avonds hebben we nog een hele tijd zitten praten met een australisch stel. Die man had echt allemaal leuke verhalen te vertellen over australië. En dat we op moeten passen voor kangaroos want ze kunnen ons dus schijnbaar in tweeën splijten met hun staart!!!! We zitten nu in de bus naar het volgende stadje. Daarvandaan gaan we naar Fraser Island, ben heel benieuwd hoe dat zal zijn!!
Cheers!

• 25 September 2014 - 10:35

Hotze Douwenga:

Hallo Nienke, we hebben je verslag weer gelezen, spannend hoor!
    Lekker genieten maar.

Groetjes Pake en Marijke

• 25 September 2014 - 20:53

Jeannette:

Hoi Nienke,
    alweer bijna een maand onderweg en veel meegemaakt. Het blijft erg leuk je reisverslagen te lezen.
    Nog veel plezier.

Groetjes Jeannette

• 30 September 2014 - 10:35

Oma :

Lieve Nienke , wat hebben jullie weer wat beleefd. Gaan jullie nu richting New Zealand . Veel plezier dan Groetjes van Oma.