Pandapret! - Reisverslag uit Chengdu, China van Nienke Douwenga - WaarBenJij.nu Pandapret! - Reisverslag uit Chengdu, China van Nienke Douwenga - WaarBenJij.nu

Pandapret!

Door: Nienke

Blijf op de hoogte en volg Nienke

27 Juli 2014 | China, Chengdu

Vandaag was echt een topdag. Daarbij is gisteren niet zo heel bijzonder. Toen hebben we op de stadsmuur van x'ian gefietst. Dat was echt wel lachen. Op zo'n racefiets waar alleen het zadel van verzet kon worden. Dus je zat of helemaal voorover gebogen, of met je knieën bijna in je nek. Daarna met het vliegtuig naar chengdu. Hier hebben we 's avond gehotpot. Echt super leuk. Dit is een bak met bouillon in het midden van de tafel met allemaal groente en vlees die je in die bak kunt koken. En je hebt een pittige bouillon bak en niet pittige bouillon bak. Nou de pittige was ook meer dan een beetje pittig! De lippen branden me nu nog na van een stukje bloemkool. Maar de verstopte neus is ineens volledig open!
Maar vandaag was echt fantastisch!! Om 7 uur in de bus naar het pandareservaat van chengdu. Bekijk de foto's want ze waren zo ongelofelijk schattig!!! Eerst 6 volwassen reuze panda's gezien. Die beesten zijn echt te lui voor woorden, alleen voor eten kwamen ze buiten. En als ze ergens bij moesten en kostte te veel moeite, dan lieten ze zichzelf gewoon omvallen. Gingen ze op hun rug liggend verder knabbelen aan de bamboe. Ze eten trouwens 10 kilo op een dag! Dat doen ze om krachten te sparen voor het paren, wat ze overigens nauwelijks doen en te sloom voor woorden gaat! Vandaar dat hun leven bestaat uit eten, eten, eten en slapen. Zo wil ik ook wel leven! Hierna gingen we naar 4 kleine panda's van zo'n 2 jaar. Waarvan er 2 eerst in een boom lagen te maffen. Die met elkaar lagen te ravotten en klieren in zo'n waterpoeltje. En toen gingen we naar echte kleine baby panda's kijken. Eentje van een maand oud. En 2 van een paar dagen oud. Die waren zo klein die laatste. Waren een soort ratten en helemaal roze. Die van een maand was echt al fluffy aan het worden, zo lief!! Maar mocht er helaas niet een mee naar huis nemen van de beveiliging...
Je kunt al bijna raden wat ik 's middags hebben gedaan. Een tempel bezocht!!! Heb enorm getwijfeld om deze honderdste tempel te gaan zien. Toen ik zag dat ik studentenkorting kreeg dacht ik, nou vooruit! Maar hij was echt fantastisch mooi. Met een giga tuin met echt honderd bonsaiboompjes. Echt de mooiste tempel die ik tot nu toe heb gezien.
Hierna effe gechilled. En daarna ging ik met een van de gezinnen wat eten in de buurt. Maar het begon zo hard te regenen!! Niet normaal! Na meer dan een uur wachten werd het wat droger en zijn we gaan kijken waar we konden zitten. Maar het meeste was gesloten. Uiteindelijk aan de overkant van ons hotel gegeten in een minuscuul klein tentje met 8 tafeltjes. Met handen en voeten wat besteld. Biertje erbij voor iedereen. Heerlijk gegeten! En de rekening van nog geen €8. Voor 4 personen. Ik dacht dat ze het verkeerd had, maar dit kostte dus werkelijk geen drol! Heb de familie getrakteerd op het etentje omdat ze zo lief waren me mee uit eten te vragen. Dus voor €8 was dat leuk trakteren. Haha!
Morgenochtend gaan we al vroeg met het vliegtuig. Dus lekker slapen voor nu!
Xxx

• 27 Juli 2014 - 22:56

Jeannette:

Hoi blij te lezen dat alles goed gaat. Super fietsen op een historische muur. En wat gaaf de Panda's , zeer bijzonder. Gr Jeannette

• 28 Juli 2014 - 23:21

Josien: