Zon, Zon en nog meer zon! :-) - Reisverslag uit Yangshuo, China van Nienke Douwenga - WaarBenJij.nu Zon, Zon en nog meer zon! :-) - Reisverslag uit Yangshuo, China van Nienke Douwenga - WaarBenJij.nu

Zon, Zon en nog meer zon! :-)

Blijf op de hoogte en volg Nienke

04 Augustus 2014 | China, Yangshuo

Vrijdag ochtend hebben we bij Jim ontbeten. Hij was er zelf niet, dus geen holy water! Maar wel lekkere pannekoeken, yoghurt en fruit! Het eigenlijk eerste lekker ontbijt in 2 weken. Nog heel even het stadje in geweest en wat cadeautjes ingeslagen. Ik kan niet zoveel meenemen, dus maar iets kleins gehaald. Meteen daarna met de bus naar Kunming. Dit is echt een hele grote stad maar er valt niet zo heel veel te beleven. De volgende ochtend zijn we naar het stenen woud gegaan buiten Kunming. Echt zo fantastisch!! Dit was echt een hoogtepunt van mijn reis in China. Wat ontzettend mooi was dit zeg! Prachtig gewoon. Hierna hadden we een vrije middag dus ben ik eens gaan winkelen. Moet me natuurlijk wel een beetje inleven in de chineze cultuur, dus heel veel shoppen! Ik ben een klein winkeltje in gegaan. En toen ik door liep bleek er gewoon een hele shoppingmall met kleine winkeltjes en smalle paadjes in dat pand te zitten. Heb mijn ogen uitgekeken.! Winkeltjes met ondergoed, nepmerkkleding, schoenen van mai stars of all sports (oftewel all stars), haarfrutseltjes en hele pruikenwinkels! Uiteindelijk 2 shirtje gekocht voor nog geen €10. Te leuk! Toen nog even de supermarkt ingeweest. Dit was een wall Mart, het kostte me moeite om de ingang te vinden, maar de uitgang vinden was nog veel erger!! Er leek geen eind te komen aan die gangen en alle logica qua indeling ontbreekt! Maar dat ontbreekt volgens mij aan bijna alles hier in China. Uiteindelijk op tijd terug gegaan, zodat we 's avonds bij een foodcourt konden eten. Vet lekker en voor het eerst vis gegeten, heerlijke garnalen. Mjam mjam mjam! Maar het kostte wederom moeite om dingen te bestellen. De mensen snappen hier op de een of andere manier niet dat wij geen Chinees kunnen. Ze gaan het nog harder naar je schreeuwen, alsof dat iets helpt.... Of ze schrijven er voor je op, in het Chinees..... Wederom: logica ontbreekt! De bestelling van een aantal uit de groep is dan ook helemaal verkeerd gegaan, maja hier leren we weer van! Want half de keuken mee inlopen om aan te wijzen dat je geen 10 chilipepers in je eten wil en dan afwachten wat je op tafel krijgt, blijkt tot nu toe het effectiefst. Als iemand nog suggesties heeft dan graag!?

Kunming was met name ontzettend druk en op elkaar gepakt. Dat gaf zo'n mooi uitzicht vanuit het raam. Ik keek uit op een drukke straat met veel auto's lichtgevende billboards en winkeltjes. Fantastisch uitzicht in de avond.
De volgende ochtend ben ik op zoek gegaan naar het green lake park. Heb netjes de kaart gevolgd en kwam uiteindelijk op een klein stukje groen met een vijvertje en 2 bruggetjes uit. Dus ik dacht: is dit alles?... Eenmaal teruggekomen in het hotel kwam ik 2 reisgenoten tegen die er ook heen wilden. Dus ik dacht, misschien kunnen zij het goede vinden. Uiteindelijk bleek dat ik verder door had moeten lopen, zo'n 20 meter. Maja was natuurlijk weer eens te ongeduldig, omdat volgens het kaartje we er al eerder hadden moeten zijn. En dat was inderdaad een groter park dan een stukje groen en 2 bruggetjes.
Heb me de rest van de middag mentaal voorbereid op de 19 uur durende treinreis.... Gelukkig dit keer geen Chinees in mijn bed aangetroffen. Dat scheelt... En we hebben ons vermaakt met het spelletje: wie ben ik. Dus allemaal met stukje papier met een naam op ons hoofd geplakt zaten we in de trein, wat zullen die Chinezen wel niet hebben gedacht? Vervolgens met André Hazes, Nielson en andere artiesten mee geblèrd. Was net karaoke in de trein! Dat vonden de Chinezen volgens mij niet allemaal heel erg leuk... Maar wij wel! ;-)
Vandaag (maandag) zijn we met de trein aangekomen in Guilin. En met de bus meteen doorgereden naar yangshuo. Het is hier knetters warm en de zon brand hard! Maar we hebben 3 dagen vol leuke dingen voor de boeg. Dus petje kopen en zonnebrandcreme smeren en gaan met die banaan!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nienke

Actief sinds 17 Juli 2014
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 199079

Voorgaande reizen:

18 Juli 2014 - 13 Januari 2015

Mijn wereldreis

Landen bezocht: