Knuffelen met walibi's!!! - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Nienke Douwenga - WaarBenJij.nu Knuffelen met walibi's!!! - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Nienke Douwenga - WaarBenJij.nu

Knuffelen met walibi's!!!

Door: Nienke

Blijf op de hoogte en volg Nienke

16 September 2014 | Australië, Magnetic Island

Hallo!! Na een tijdje geen bereik te hebben gehad met Nederland, hier dan eindelijk weer een berichtje. Eenmaal met die verschrikkelijke nachtbus aangekomen in townsville, bleek dat we een uur eerder aan waren gekomen dan gepland. Om half 6 ’s ochtends dus! De boot terminal was nog niet eens open, dus hebben een half uur buiten in de kou zitten wachten. De boot ging om half 7, dus we hoefden niet heel lang meer te wachten. Overigens vertelde Sieta dat we met de bus midden in de nacht iets hadden aangereden, zal wel weer een kangaroo zijn geweest. Dus die ligt nu lekker te “slapen” ergens in een berm…. Aangekomen op magnetic island, hadden we een pick up service van het hotel. Maar ik belde een uurtje te vroeg… De mevrouw lag nog in bed en was niet heel blij dat we haar wakker belden. Oeps! We werden door haar man opgehaald in een busje en zijn daarna gaan ontbijten, we moesten ons een tijdje gaan vermaken omdat we onze kamer niet ik konden. We hadden iets gehoord over een marktje, dus zijn die kant opgegaan met de bus. Eenmaal daar was deze markt welgeteld 8 kraampjes en een kerel die fruit van de grond verkocht… geen succes dus! Dus maar gaan chillen op onze kamer. Onze kamer is een safaritent, met een kingsize bed erin. Echt onwijs cool!! ’s Avonds zijn we naar de rotswalibi’s gegaan. Met een in stukken gehakte wortel die kant op. Nou we waren op nog geen 10 meter afstand en die beesten kwamen al op je afstormen. Ze aten de wortels uit je handen en gingen zelf bij je op schoot zitten. Zoooo schattig!!!!! Echt komische beestjes. Eenmaal terug in het hotel gingen ze bananen neerleggen voor de possems. We weten de Nederlandse naam nog steeds niet ik gok nog steeds op: buidelrat. Maar die kwamen uit de boom naar beneden op een meter afstand die banaan opsmikkelen. Eentje had een kleintje op de rug, die net iets te groot was en er steeds bijna af viel. Zoo lief!! ’s Avonds bij het slapen gaan hoorden we echt allemaal beesten buiten onze tent lopen. En allemaal vogels die je hoort, met rare geluiden. Echt onwijs leuk om mee te maken zo. De volgende dag hebben we een autootje gehuurd, een mooie mini suzuki jeep. Oude rammelbak eersteklas, maar wel met 4wd! Die jeep hadden we ook wel nodig bij onze tocht, waarbij ik al slippend door het zand heb gereden. Te leuk, maar toch wel eng om die controle over dat stuur een paar seconden kwijt te zijn. We zijn met een meisje samen gegaan die we hier in het guesthouse hebben ontmoet. Ze is heel aardig, maar een beetje eenzaam dus ze vond het leuk om met ons mee te gaan. Na de wissel moest Sieta het verschrikkelijkste stuk weg doen, vol met gaten in de weg. Hobbeldebobbel, schudde en klapperde alles aan die auto heen en weer. Maar we hebben het overleefd en allemaal mooie stranden van magnetic island gezien! Ook een snorkelsetje gekocht, dus de aankomende weken kunnen we mooi veel gaan snorkelen!! Hierna nog weer even naar de walibi’s gegaan. En ’s avonds een potje gepooled in de loungeroom. Even onze poole skills oefenen om de volgende keer wel iets te kunnen winnen. ’s Nachts hoorden we echt allemaal beesten rondom onze tent. Er liepen zelfs best grote over het dak van onze tent!!! Creepy!! We dachten dat het die possums waren. De volgende ochtend vroeg opgestaan om een wandeltocht te doen waarbij we op zoek gingen naar koala’s. Na een loop van bijna een uur kwamen we bij een mooi uitzichtpunt, maar zonder ook maar één koala gezien te hebben. Dus weer terug gelopen. En ineens hoorden we een groep achter ons ineens helemaal hysterisch worden. Waren we gewoon 2 koala’s straal voorbij gelopen!! Maar gelukkig dus nog een foto kunnen maken en de babykoala kunnen bewonderen: vet schattig!! En toen was het alweer tijd om terug naar het hotel te gaan. De eigenaresse heeft ons in de auto terug naar de ferry gebracht. (helaas niet in de Rolls royce myrthe!) De eigenaresse was zo vriendelijk en het guesthouse was echt super leuk! We balen nu al dat we weer in een hostel moeten gaan slapen op een slaapzaal!! 
Cheers!

• 20 September 2014 - 08:33

Yolande:

Top om je reisverslagen te lezen. En wat zul je enorm genieten.groetjes xxx yolande

• 20 September 2014 - 13:46

Anja Van Baarle:

Jeetje Nienke, wat maak jij veel mee, volgens mij ligt China wel heel ver achter je.
    leuk om je verhalen te lezen, zo maken we het een beetje mee.
    geniet maar door en pas op jezelf!
    Groetjes Anja van de chinaclub