De laatste minuten aftellen.. - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Nienke Douwenga - WaarBenJij.nu De laatste minuten aftellen.. - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Nienke Douwenga - WaarBenJij.nu

De laatste minuten aftellen..

Door: Nienke

Blijf op de hoogte en volg Nienke

15 November 2014 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Kia Ora!
Alweer mijn allerlaatste uurtje in Nieuw-Zeeland is aangebroken. Ik vind het echt zo jammer dat ik hier weg moet! Ik heb het hier zo naar mijn zin gehad. Ik ga het hier echt missen. Volgend jaar maar weer terug dus! De afgelopen daagjes zijn we in Christchurch geweest. Een ontzettend dode en trieste stad om door te lopen. Door de aardbeving in 2011 is de hele stad hier een grote bouwput. Hier een kleine omschrijving om je een beeld te scheppen van hoe het er hier uitziet. Overal is puin, afgebroken huizen, steigers, hijskranen, scheepscontainers die nu fungeren als winkels of zelfs als bank en nog meer hoopjes puin. De stad ziet er gewoonweg niet meer uit! Als je in het museum bekijkt dan is echt de hele stad verwoest. Heel indrukwekkend om de verhalen van die mensen te lezen en te zien. Ik werd wel even heel erg stil in dat museum. We mogen blij zijn dat we dit soort dingen niet in Nederland hebben. Nieuw zeeland ligt precies op 2 platen die regelmatig aardbevingen veroorzaken. Voornamelijk hele kleintjes, gezien in de afgelopen 2 dagen er 3 bevingen zijn waargenomen. Nou ik heb er niks van gemerkt! De eerste avond wilden we onze laatste daagjes in Nieuw zeeland vieren. Dus zijn we naar een Ierse pub gegaan. Hartstikke gezellig! Pas na 3 uur kwam ik erachter dat iedereen in die pub ook daadwerkelijk echt Iers was…. Stonden we daar mooi als enige toeristen in die pub. Gezellig! Zoals ik al zei is Christchurch voornamelijk gesloopt. Veel is er niet te beleven. Dus dit is een vrij kort verslagje van mijn laatste 3 dagen in Nieuw zeeland. Maar ik heb in ieder geval iets te doen tegen de verveling op het vliegveld. Niks aan dat wachten hier! Over een paar uurtjes zitten we alweer in Melbourne. En volgende week zit ik al in Hanoi! De tijd gaat zo snel!! Ik ben al 3 maand weg, maar dat voelt echt nog helemaal niet zo! Het is zo tijd om te boarden. Dus ik blog wel weer als ik in Melbourne ben. Hopelijk heb ik dan een wat boeiender verhaal te vertellen!!
See ya!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nienke

Actief sinds 17 Juli 2014
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 199092

Voorgaande reizen:

18 Juli 2014 - 13 Januari 2015

Mijn wereldreis

Landen bezocht: