Spierwitte stranden en het duikvirus te pakken!! - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Nienke Douwenga - WaarBenJij.nu Spierwitte stranden en het duikvirus te pakken!! - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Nienke Douwenga - WaarBenJij.nu

Spierwitte stranden en het duikvirus te pakken!!

Door: Nienke

Blijf op de hoogte en volg Nienke

21 September 2014 | Australië, Airlie Beach

Cheers guys!
Zo weer effe een meer up to date berichtje. Afgelopen dinsdag met de bus naar Airlie beach gegaan. De busrit naar arlie beach was best oke. Sieta heeft zich wel echt doodgelachen. Want ik was aan het knikkebollen en op een bepaald moment week ik af naar het gangpad van de bus. En lag ik dus bijna head first met de smoel op de grond. Gelukkig werd ik net op tijd wakker zodat ik me kon vastgrijpen. Airlie beach is een klein stadje met veel winkeltjes en barretjes, erg gericht op jonge backpackers. Wel een gezellig stadje. De eerste avond hebben we een beetje rondgelopen en ons hostel bekeken. Overal en dan ook echt overal moet je voor betalen hier!!! Als je wilt koken moet je per pan, per bordje en per spatel 5 dollar borg neerleggen. Idioot gewoon! Maja dat werd dus niet koken in het hostel. Twee duitse jongens die we in cairns hebben ontmoet staan hier met de camper op de parkeerplaats van het hoster, dus dat wordt samen koken en kosten delen!! We zijn woensdag op een boottocht gegaan naar de whitsundays hier zijn we 3 dagen mee wezen varen. Eerst gesnorkeld met de groep op een mooie plek, veel koraal gezien. De volgende dag naar white heaven beach, ik hoop dat ik de foto’s erop kan zetten. Ander moet je echt even een plaatje op internet opzoeken. Zo mooi!! Het zand is er heel erg wit, en heel zacht. Het is net of je op meel loopt i.p.v. zand. Op dit strand hebben we een paar gekke foto’s gemaakt. De australiërs hier eten vegimite op hun boterham, dit is een dikke bruine pasta dat smaakt naar hele sterke maggie. Ik vond het echt niet te vreten! Maja, het is een van het weinige typisch australische eten dat ze hebben. Maargoed op dat strand had de crew een potje van dat spul meegenomen. En daar hebben we prachtige idiote foto’s mee gemaakt! Van die foto’s met het potje op de voorgrond en wij erachter. Dus je ziet dat Sieta me in de vegimite pot duwt, ik haar eruit trek en dat we allebei er bovenop zitten. Heel grappig! Hebben ons leuk vermaakt op dat strand. Vervolgens zijn we met de boot naar een duikplek gegaan. Daar hebben we weten te fixen dat Sieta en ik samen mochten duiken. Ik hoefde de skills niet meer te oefenen omdat ik die vorige week al had geleerd. Dus meer tijd bleef er voor ons over om te duiken. Omdat ik me echt ontzettend misselijk voelde de hele dag waren wij als laatste aan de beurt. Had iets verkeerds gegeten ofzo.. Maar toen we eenmaal gingen duiken was het gelukkig wel weer over. We zijn met de instructeur een soort van grot van koraal ingegaan. Echt onwijs mooi, maar ook wel spannend omdat alles zo nauw is. Heb mijn ogen uitgekeken onder water, ondanks dat mijn bril steeds vol liep met water. Heel irritant, maar kun je wel mooi je skills oefenen.. Sieta tikte me op een gegeven moment op mijn been aan en wees ergens naar. Zwom er echt een gigantische vis naast me! Die was bijna net zo groot als ik! Super vet!!! Dus ik wil nu zo graag mijn duikbrevet gaan halen en nog zoveel meer zien! Na het duiken hebben we heerlijk gedoucht, er was gelukkig nog wat water voor ons over. De vorige dag kwam er echt alleen nog maar zo’n pisstraaltje uit. Daarna nacho’s op het dek gegeten. En gechilled op het dek voordat Sieta haar nachtduik ging doen. Zo spannend!! ’s Avonds toen het donker werd gingen ze met 4 mensen het water in. Volgens Sieta zag je echt helemaal niks, alleen dat wat in de lijn van je zaklamp liep. Heel eng idee, maar vind het knap dat ze het durfde te doen. Eenmaal uit het water was ze blauw aangelopen zo koud had ze het. Maar na het douchen was ze wel weer een stuk warmer. De volgende dag hadden we nog een uurtje om te snorkelen. Dus onze missie van die dag was: vind een schildpad! Na een half uur zoeken, kwamen we terug bij de groep en die hadden het beestje onder zich zwemmen. Dus missie geslaagd! Was ook echt een grote! Helemaal niet bang voor ons, bleef rustig zitten en beetje rond zijn plekje zwemmen. Leuk leuk!! Eenmaal terug op het vaste land zijn we beetje rond gaan lopen en wat gaan shoppen! Nieuwe bikini gescoord, gezien ik er wel achter ben gekomen dat je aan 1 bikini hier niet genoeg hebt. ’s Avonds zijn we met een deel van de groep en wat nieuwe mensen naar de pub gegaan om wat te eten. We hadden van onze boottocht een privé tafel en kregen gratis pitchers met cocktails. Dus dat was dikke prima!! Hierna nog een discotheek in geweest. Het uitgaan schijnt hier heel vet te zijn

  • 24 September 2014 - 21:38

    Papa:

    Ziet er allemaal fantastisch uit en klinkt af en toe heel spannend! Heel veel plezier!! XXX

  • 01 Oktober 2014 - 10:13

    Anne:

    Wow geweldig! Wat doen jullie veel leuke dingen. Echt geweldig! Doe mij ook maar van die mooie stranden op de foto's. Schril contrast met Nederland. Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nienke

Actief sinds 17 Juli 2014
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 199075

Voorgaande reizen:

18 Juli 2014 - 13 Januari 2015

Mijn wereldreis

Landen bezocht: