Duiken, shoppen en hangmatdraaien!! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Nienke Douwenga - WaarBenJij.nu Duiken, shoppen en hangmatdraaien!! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Nienke Douwenga - WaarBenJij.nu

Duiken, shoppen en hangmatdraaien!!

Door: nienke

Blijf op de hoogte en volg Nienke

07 Oktober 2014 | Australië, Byron Bay

Cheers mates!
Hier weer een verhaaltje van down under. Alweer veel beleefd de afgelopen week. Na K’Gari island zijn we vertrokken naar Brisbane. De op 2 na grootste stad van Australië. Er wonen hier 1 miljoen inwoners en dat hebben we wel gemerkt! Het is hier overal hartstikke druk en het stikt hier van de auto’s. Dit is wel de eerste plaats waar niet elke auto een buffelvanger voor zijn bumper heeft zitten. Dus hier zijn vast niet veel wilde kangoeroes te vinden… Maar het is een leuk stadje, het heeft een gezellig centrum en er is van alles te doen. Helaas de eerste 2 avonden niet uitgaan, want ik moest nuchter en fris aan mijn eerste duiklessen beginnen. De eerste avond in Brisbane tot 12 uur bezig geweest met theorie leren en daarna nog online het examen moeten doen. Om 1 uur ’s nachts was ik dan eindelijk klaar, maar het examen gehaald!!! Ik was alleen niet zo blij met mijn wekker de volgende ochtend om 5.30! Met zo’n 4 uur slaap achter de rug de eerste conditietesten doen viel me een beetje tegen. Maar wederom toch gehaald en daarna begonnen met de 3 zwembadduiken. We hadden een hele chille instructeur, deed eigenlijk nergens moeilijk over en we deden alles op ons gemakje. Na de zwembadtraining te hebben afgerond onze eerste open water duik gedaan. Was niet zo heel veel te zien, maar we waren daar natuurlijk meer om onze skills te oefenen. Ik dook samen met een jonge vent van rond de 30 en een jochie van 15, die overal mee bezig was behalve opletten. Dus ik was met name bezig om ervoor te zorgen dat ik geen flipper of arm ergens tegen mijn hoofd aan geslingerd kreeg van hem. Die jongen moest nog even leren wat rustiger onder water te zijn en wat meer naar de instructeur te luisteren i.p.v. meteen zijn regulater uit zijn mond te trekken bij een skill. Vermoeiend!! Na de eerste dag was ik helemaal gesloopt, ik lag te slapen in het busje terug naar het hostel. Sieta heeft voor me gekookt en ik ben daarna meteen als een blok in slaap gevallen. De volgende ochtend gelukkig iets later begonnen. We hebben 3 open water duiken gedaan, wel op dezelfde plek. Dus dat was jammer. Sieta mocht ook mee dus die was die dag mijn persoonlijke fotografe, erg leuk dat ze mee ging. De 3 open water duiken waren wel heel zwaar, moesten veel tegen de stroming in zwemmen. Dat werd dus vette spierpijn!! Maar ik ben nu wel een gecertificeerd duiker!!! Jeuj! En hoe vier je dat in Australië? Met de sushi train!! Hier ga je zitten aan een tafel en de sushi komt op klein bordjes voor je langs rijden. Zie je iets lekkers pak je het bordje eraf. Elk bordje heeft een bepaalde kleur en prijs. Super leuk en vet lekker!! Hebben ons helemaal rond gegeten. We zouden eerst nog uitgaan, maar ik ging op bed liggen en ben wederom knock out gegaan in een paar tellen. Dus de volgende dag maar uit geweest. ’s Middags eerst geshopt voor Nieuw- Zeeland en nog wat andere kleren, gewoon omdat het kan… Geluncht bij Hungry Jacks, de Australische (of Amerikaanse) Mc. Donalds, lekkur!!! En om ook nog wat cultureels gedaan te hebben in Brisbande zijn we naar het Museum geweest. Hier hadden ze een gigantische inktvis opgezet, echt onwijs vet. En hebben we opgezette schildpadden van 2 meter bewonderd. Natuurlijk als echte hollanders hebben we ook een rondje gemaakt met de gratis ferry. Vanuit hier de enorme gebouwen en bruggen bewonderd. Op een van de bruggen kon je helemaal naar boven lopen. Je werd dan in een tuigje gehesen en hop naar boven. Kreeg er de kriebels van als ik mensen daar zo hoog boven zag lopen! Brrr… Dat dus toch maar niet gedaan.
Na Brisbane zijn we doorgereden naar Byron Bay. Een leuk plaatsje met hele aardige mensen. Overal lopen van die hippies rond en ook heel veel surfers met hun lange blonde haren. Iedereen is hier een beetje apart, erg leuk om te zien. De eerste dag hebben we wat rondgelopen en bij de toerist informatie gezeten voor Nieuw-Zeeland. Om een beetje indicatie te krijgen wat de tours gaan kosten. Boodschappen bij de Aldi gedaan. Ik geloofde het ook niet, maar er zitten hier in alle grote plaatsen Aldi’s!! ’s avonds hebben we in ons hostel in een hangmat gelegen en met onze kamergenoten gekletst. We probeerden 360 graden te draaien in de hangmat. Maar Sieta en ik bleven steeds vast zitten. Uiteindelijk na veel pogingen gelukt. De beveiliger was er niet zo blij mee, van hem moesten we voorzichtig doen, als een van ons eruit viel dan was het zijn verantwoording. Kortom: gewoon nog eens proberen!! Uiteindelijk werden we door de bewaker naar onze kamer gestuurd, de openbare ruimtes gingen dicht. Dus uit die hangmat geklommen, en wat doet Sieta! Die flikkert op haar snufferd uit die mat! Ik kwam niet meer bij van het lachen!! En de beveiliger keek nu nog minder vrolijk… Gelukkig viel ze niet zo hard. De volgende ochtend zijn we aan het strand gaan liggen. Ik had me overal goed ingesmeerd, maar aan het einde van de dag bleek ik toch een paar plekjes vergeten te zijn. Ik heb precies bij alle randjes van mijn bikini knalrode strepen! Auw auw! Ook achter mijn oor was ik helemaal verbrand. Nu snap ik waarom papa altijd zegt: ook achter je oren insmeren!!! De volgende dag hebben we ons dan maar meteen goed ingesmeerd voor we de deur uit gingen. Om ook maar iets cultureels in Bryron te doen hebben we een wandeling gemaakt naar het meest oostelijke punt van Australië en een vuurtoren. Veel te warm in de zon, maar een mooi plekje. Toen snel haasten om de bus te halen. Zijn nu in Coffs Harbour, een minder toeristisch plekje dus ben heel benieuwd hoe het gaat bevallen.
Bye bye!

  • 07 Oktober 2014 - 23:00

    Jackie Pen:

    Jemigdepemig..........het kan niet op! Ben stinkend jaloers en kijk steeds uit naar je verhalen.
    Door jou leer ik iets meer van Australie en straks van Nieuw-Zeeland. Top!

  • 09 Oktober 2014 - 10:50

    Lianne Sanders:

    Heey Nienke, wat een gave dingen maak je allemaal mee. Echt een superervaring lijkt me. Ga je binnenkort nog meer duiken? Veel plezier x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nienke

Actief sinds 17 Juli 2014
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 199077

Voorgaande reizen:

18 Juli 2014 - 13 Januari 2015

Mijn wereldreis

Landen bezocht: