Terug voor het laatste stukje Australië! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Nienke Douwenga - WaarBenJij.nu Terug voor het laatste stukje Australië! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Nienke Douwenga - WaarBenJij.nu

Terug voor het laatste stukje Australië!

Door: nienke

Blijf op de hoogte en volg Nienke

19 November 2014 | Australië, Melbourne

Hey hallo!!
Hier zijn we dan weer in Australië. Dit keer in de leuke stad Melbourne. Na alle goede verhalen die we hier van iedereen horen zijn we wel heel erg benieuwd. Na onze vlekkeloze vlucht (snel afkloppen) vanaf Nieuw Zeeland zijn we hier zondag aangekomen. Sieta keek meteen al sacherijnig. Die kijkt namelijk al 3 weken uit naar de zon en wat kregen we hier: regen! Gelukkig werd het tegen het eind van de middag beter. We zijn onze speedsightseeing 4 dagen begonnen met de Victoria market. Daarvoor hebben we uiteraard de gratis tram genomen om daar te komen. Echte hollanders! De victoria market is een enorm soort pakhuis vol met kraampjes met kleren, souvernirs, schoenen en groente en fruit. Ook een paar vaste stands met vlees en een bakker etc. Heel erg leuk. Dus meteen alle souvernirs hier maar ingeslagen. Ik had met Sieta afgesproken dat ze alle souvernirs voor me mee zou nemen naar nederland. Maar dat werden er maar meer en meer! Of het allemaal ging passen in haar kleine backpack??.. Na Victoria market zijn we maar een beetje door de stad gaan lopen. En heb ik nog wat praktische dingen gekocht voor de rest van de reis. We hadden eigenlijk niet echt een idee wat leuk was om te doen in Melbourne. Slecht ingelezen van tevoren, ik weet het!! Die avond waren we allebei echt gesloopt, na onze korte nacht en het tijdsverschil waren we helemaal gedesoriënteerd. Hoewel het maar 2 uur scheelt met nieuw zeeland. De volgende dag zijn we op een tour van the great ocean road gegaan. Heel erg leuk. We hebben koala’s in het wild gespot en het verhaal gehoord over het grootste mannetje big daddy. Echt hilarisch verhaal, als ik terug ben in Nederland zal ik het wel vertellen. We zijn met de tour naar de 12 apostelen geweest. Wat eigenlijk maar 9 rotsen zijn die uit het water steken. Onderhand nog maar 8 maar desondanks zijn er nooit 12 geweest. Het is ook geen religieuze plek dus waarom het de 12 apostelen heet is in heel Australië nog een raadsel.. Maar de tour was echt heel erg leuk, heel veel gezien maar ook lang in de bus gezeten. Eenmaal terug wilden Sieta en in nog uit, maar we waren zo moe. Geen zin! De volgende dag wilden we van kamer wisselen. Omdat onze kamer gewoon te ranzig voor woorden was. Maar omdat we dus uitcheckten en pas om 2 uur weer in konden checken, moesten we in het centrum blijven. Dus wat ga je dan doen als 2 dames zijnde: shoppen!! Nog meer souvernirs zijn gekocht en siet heeft me ook overgehaald om nieuwe schoenen te kopen. Echt onwijs leuke! Ze neemt ze voor me mee naar Nederland dus ik kan ze helaas nog niet aan de aankomende 2 maanden. Die avond zijn we naar St. Kilda gegaan. Dit is een stadsdeel bij het strand. Er zijn allemaal barretjes en het heeft een gezellig sfeertje. We waren op zoek naar een lekkere sushi train. Maar helaas hadden ze die niet. Dus het werd fish and chips uit een puntzak. Na het eten zijn we naar de pier gelopen om, ja je gelooft het niet, pinguins te spotten! In de rotsen zaten een aantal van die beestjes te wachten tot de rest van de familie die avond uit het water kwam. Het was een vrij grote kolonie dus we konden er zo’n honderd zien als we geluk hadden. Honderd hebben we er niet gezien, maar zeker een stuk of 20. Echt supercute! Ik wilde er een meenemen, maar het mocht niet van Sieta. Paste niet meer in haar backpack…. Helaas.. Eenmaal terug was het al best laat en zijn we na wat kletsen maar gaan slapen. Want de volgende dag was alweer onze laatste dag samen! Heel erg vreemd idee dat je iemand gaan uitzwaaien die je 3 maand lang elke dag hebt gezien en waar je zo ongeveer alles mee hebt samen gedaan. Waar je zoveel mee hebt gedeeld en zoveel mee hebt meegemaakt. Het was echt een superreis met Sieta! Tuurlijk heb je ups en downs, maar ik denk dat wij het best goed met elkaar hadden getroffen samen. Vandaag zijn we begonnen met een ritje naar de victoria market. Eenmaal daar aangekomen bleek deze gesloten, daar gingen dus mijn laatste souvernirs! We zijn dus maar doorgelopen naar de botanische tuinen. Op onze nieuwe pattas natuurlijk! De tuinen waren echt veel groter dan ik had verwacht. Erg mooi maar ook ontzettend druk. Ook was het hier weer australisch weer: 30 graden met brandende zon op je kop. Je ziet het dan dus al wel aankomen: ik was verbrand. Toen we hadden besloten een drankje te drinken viel mijn rode schouder me ineens op. Nou dat was niet het enige dat rood was! We hebben onze dag afgesloten met makarons, een uurtje sushi train en als toetje een heerlijke crêpe! Kortom, ze konden Sieta het vliegtuig in gaan rollen! Maar we hebben ons goed aan de tip van mijn oom gehouden: veel uit eten in Melbourne. Toen moest het dan toch echt gebeuren. Na onze laatste makaron samen te hebben gegeten heb ik Sieta op de bus naar het vliegveld gezet. Een heel raar afscheid, ik vond het echt vreemd om haar gedag te zeggen. Ook vreemd om zo alleen op de kamer te zitten zonder haar. Echt alleen ben ik niet, want ik zit hier met een gladde italiaan en een vreemde engelsman. Maar toch…
En nu gaat het avontuur alleen verder! Ik ben heel benieuwd hoe ik het ga hebben in Vietnam. Heb er zin in, maar ik vind het ook wel heel erg spannend. Geen idee wat te verwachten en hoe ik het alleen ga vinden daar. Even afwachten, maar ik heb er in ieder geval wel echt heel veel zin in!

Morgen begint het volgende hoofdstuk van Nienke’s wereldreis!

  • 19 November 2014 - 15:38

    Yolande:

    Lieve nienke. Wat lees ik met plezier altijd je verhalen. Ik hoop dat je snel gewent bent aan het feit dat je alleen. En dat je net zoveel zult genieten als je afgelopen periode. Liefs en dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nienke

Actief sinds 17 Juli 2014
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 199083

Voorgaande reizen:

18 Juli 2014 - 13 Januari 2015

Mijn wereldreis

Landen bezocht: