Eerste indruk van China - Reisverslag uit Peking, China van Nienke Douwenga - WaarBenJij.nu Eerste indruk van China - Reisverslag uit Peking, China van Nienke Douwenga - WaarBenJij.nu

Eerste indruk van China

Door: Nienke

Blijf op de hoogte en volg Nienke

19 Juli 2014 | China, Peking

Hej hej!

Nou ik heb mijn eerste dag China overleefd. Heb een goede vlucht gehad, helaas nauwelijks kunnen slapen. Maar was verder prima, de smerige vliegtuigfabrieken hebben me meegevallen! Vanmorgen om 9 uur aangekomen. Lekker in het hotel opgefrist en daarna meteen de eerste excursie van 5 uur gedaan! Dus ik heb de knollen nu wel aardig op. Mijn eerste indruk van de stad was echt druk! Zoveel mensen, en ze schreeuwen allemaal heel hard tegen elkaar. Dat schijnt hier normaal te zijn, dus ik ga wel vast oefenen met terugschreeuwen. En laat ik jullie de riggels en toiletgebruiken jullie maar besparen! Fris is anders.
Nou had ik al verwacht dat er natuurlijk iets mis moest gaan vandaag. Dus dat gebeurde ook! Jawel, na mijn pogingen te pinnen bij de pinautomaat is mijn pinpas geblokkeerd! Gelukkig, was ik op dit scenario voorbereid en heb ik een tweede pinpas, waar ik met hulp van een bankmedewerkster geld heb kunnen pinnen.
Dus ik kon mee op de excursie. Jeej! Eerst de lama tempel bezocht. Is een boeddhistische/taotische tempel was wel erg mooi. Met een staande Boeddha van 18 meter hoog! Heel indrukwekkend. Daarna samen gegeten met zijn allen, erg gezellig, beetje socializen! Vervolgens gingen we levensgevaarlijke rit in een riksja maken. Tussen alle brommers, fietsers, auto's en golfkarretjes doorgesjeesd met ongeveer 3 cm speling ertussen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nienke

Actief sinds 17 Juli 2014
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 199182

Voorgaande reizen:

18 Juli 2014 - 13 Januari 2015

Mijn wereldreis

Landen bezocht: