2e dag China: de grote muur. - Reisverslag uit Peking, China van Nienke Douwenga - WaarBenJij.nu 2e dag China: de grote muur. - Reisverslag uit Peking, China van Nienke Douwenga - WaarBenJij.nu

2e dag China: de grote muur.

Door: Nienke

Blijf op de hoogte en volg Nienke

20 Juli 2014 | China, Peking

Nihao!

Het Wifi netwerk is niet echt optimaal hier, dus mijn vorige berichtje is niet overgekomen. Dus type ik hem maar weer opnieuw, het is wel een korte samenvatting!
Vanmorgen vroeg vertrokken naar de muur. Het was zo'n 30 graden toen we begonnen aan de klim. Dus al lekker heet. Na een uur klimmen boven aangekomen met een doorweekt shirt en broek van het zweten. Ik dacht dat ik een redelijke conditie had, maar ik stond naar adem te happen daar op die berg!
Met mijn oncharmante uiterlijk, door mijn doorweekte kleding, knalrood hoofd en beplakt haar aan me voorhoofd wilden er een aantal Chinezen nog me op de foto! Die vonden die Nederlanders net zo'n leuke attractie als de muur! Echt te grappig! Gingen ze stiekem foto's van je maken, alsof je het niet door had.
Hierna lekker geluncht in de achterkant van een enorme porseleinwinkel. En dan bedoel ik v&d vol gruwelijk lelijke vazen!
Na de lunch naar het zomerpaleis, na 10 minuten lopen al de groep kwijtgeraakt. Alleen nog maar Chinezen te bekennen. Zelf maar langzaam richting uitgang gelopen. Daar vond ik nog een andere reisgenoot die ook iedereen kwijt was. En na 20 minuten kwam de rest van de groep ook aan! Op de twee broers van het gezelschap na. Die stonden bij de andere uitgang, meteen paniek bij de Chinese reisleider. Lostte zich ook wel goed op, maar onze reisleider is erg van de strakke planning en van het stressen!
Buschauffeur was pissig omdat hij om moest rijden. Maar uiteindelijk is iedereen veilig bij het hotel gekomen.
Waar we om de hoek bij een lokaal restaurant hebben gegeten. We gingen naar een van de achterkamertjes waar je langs allemaal bakken gefrituurde krekels kwam, slakken en vissenkoppen. En bakken met levende vissen en alen enz. Na het eten bij het teruglopen en een beter kijkje bleken de alen waterslangen te zijn. Wat ik heb gegeten zou ik dus niet weten! Maar ik leef nog steeds dus zal we goed zijn.
Na het eten naar een acrobaten show geweest echt onwijs gaaf! De foto's zet ik er nog op. Vooral het ronddraaiende rad was ontzettend spannend! Ook hadden ze zo'n metalen ronde kooi waar ze met motoren in gingen rijden achter elkaar en door elkaar. Zelfs met 4 motoren! Zat nog geen halve meter speling tussen, zo knap!
Na die lange klim en dag nu best wel moe. Morgen weer een hele dag in Beijing. Nog lang niet uitgekeken!
Groetjes!!

  • 20 Juli 2014 - 17:18

    Yolande:

    He nienke. Wat leuk om je verslagen te lezen. Moet zeggen dat je ook leuk schrijft. Je hebt in die paar dagen dat je daar bent al veel beleefd en gezien. En allemaal lekkere dingen gegeten haha. Nou wacht op je volgende verslag. Doe voorzichtig en geniet..liefs xx

  • 20 Juli 2014 - 20:42

    Dana:

    Wat een avontuur!
    Geniet... X

  • 20 Juli 2014 - 21:38

    Lieneke Wegter:

    He meis, leuk verslag en je schrijft ook zo grappig! Veel plezier nog!

  • 21 Juli 2014 - 15:04

    Jeannette:

    Hoi,
    het begin van je China reisavontuur is er. Leuk informatief verslag. Hoop dat de groep samenstelling ook leuk is. Veel plezier met het vervolg, zal je blijven volgen.

  • 23 Juli 2014 - 11:42

    Oma:

    LieveNienke
    Je verslagen gelezen. Leuk hoor. Geniet er maar lekker van en ik volg je op de tablet. Dag lieve meid.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nienke

Actief sinds 17 Juli 2014
Verslag gelezen: 447
Totaal aantal bezoekers 199110

Voorgaande reizen:

18 Juli 2014 - 13 Januari 2015

Mijn wereldreis

Landen bezocht: