Avonturier Nienke! - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Nienke Douwenga - WaarBenJij.nu Avonturier Nienke! - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Nienke Douwenga - WaarBenJij.nu

Avonturier Nienke!

Door: Nienke

Blijf op de hoogte en volg Nienke

03 November 2014 | Nieuw Zeeland, Wanaka

Hej Hallo!
Hier alweer een verslagje, nog een vervolgje op het vorige. Wellington is gewoon weer een grote stad. Ik vond het niet zo heel erg bijzonder. Wat ik wel leuk was is dat de stad vol met kunst zit. Elk bruggertje of huisje langs het water is door een kunstenaar ontworpen of heeft iets kunstigs over zich. ’s Avonds zijn we samen met de groep gaan eten, een gratis chili of risotto stond voor ons klaar. Waarna we een paar biertjes zijn gaan doen, omdat het de laatste avond was dat we met deze groepsformatie zouden reizen. Die biertjes eindigden uiteindelijk in 3 potjes flip the cup. Waarbij je een halve beker bier moet atten, hem daarna neer zetten en proberen om te flippen. Sieta heeft zich toen echt verbaasd over hoe snel ik bier kon drinken. Tja, Twentse achtergornd he… Na het stappen moesten we vroeg opstaan de volgende dag om op tijd de ferry te halen. Na nog geen 4 uur slaap moest ik mijn backpack dichtproppen en klaarmaken voor 4 uur op een boot hangen. Na aankomst kregen we een nieuwe bus, geen bekraste… We gingen meteen door naar Abel Tasman. Dit is een nationaal park in het zuidereiland van Nieuw-Zeeland. Het scheen heel erg mooi te zijn. Eenmaal aangekomen was het ook echt prachtig, allemaal bootjes die in het zand lagen vanwege de eb en overal was bos omheen. Geweldig helder water, dat een beetje groenig was, heel leek haast caribisch gebied. De volgende ochtend zijn we gaan kajakken in de zee bij het nationale park. Het was ’s ochtends heel mooi weer en het zonnetje scheen heerlijk. Eenmaal halverwege het kajakken begon het weer om te slaan. Het begon eerst met lichte regen maar daarna begon het echt te plenzen! Het kwam met bakken uit de lucht, uiteindelijk zijn we zeiknat aangekomen bij de lunchplek. Waar we geen overkapping hadden dus waar we onder een provisorische tent hebben staan blauwbekken. Hier heb ik me zo goed als het kon om staan kleden in mijn droge outfit die daarna redelijk nat was. Maar ik had het in ieder geval een stukje warmer. Toen hoorden we dat we nog een wandeling terug moesten maken van 3 uur!!! Wij dachten: noooooo!!! Daar had niemand echt heel veel zin in in die takke regen. Ik was de regenhoes van mijn rugzak vergeten mee te nemen dus ik heb mijn rugzak onder mijn regenjas gedragen. Slimme oplossing maar niet heel comfortabel. Gelukkig klaarde het na een half uurtje op, dus waren we niet compleet van onder tot boven doorweekt. Eenmaal aangekomen bij ons hostel dus meteen onder de douche weer opwarmen. Die avond hebben we echt een heerlijke maaltijd gekookt. We hadden kip uit de oven en salade met blauwe kaas, echt een hele luxe maaltijd voor een stel backpackers. Maar wel een keertje fijn voor de verandering. De volgende ochtend moesten we om 7 uur al in de bus zitten richting Westport. Een heel klein stadje met een heel creepy sfeertje. Het leek echt een spookstad. Ook ons hostel was heel erg oud en heel typisch houten huisje. Het leek wel een zo’n huis wat ergens achteraf gelegen in een horrorfilm voorkomt. Beetje heksachtige uitstraling, en dan loopt er ook nog eens een manke kat rond. Dat hielp al helemaal niet mee aan een prettige sfeer. De volgende dag gingen we richting Franz Joseph. Hier is een van de grootste gletsjers van Nieuw-Zeeland en deze kun je met een tour gaan beklimmen. Iets waar ik vanaf het begin aan deze reis al naar uit kijk. Maar daar moesten we nog een dagje op wachten. Toen we aankwamen was het halloween dus ’s avonds was er een halloweenparty in ons hostel. Wij hadden met een aantal van de bus allemaal onesies gekocht. Dus Sieta en ik hadden beiden een panterpak gehaald. Echt te grappig. We hebben de meest vreemde kostuums voorbij zien komen. Echt een hele leuke avond gehad met iedereen. De volgende dag was het dan zo ver. We gingen de gletsjer beklimmen. Het was nog even afwachten of het weer goed bleef, omdat anders de helikopter er niet heen mocht vliegen. Maar we hadden gelukkig goed weer. We kregen een hele uitrusting aan; een waterdichte broek en jas, berschoenen, wanten, een tasje en ook van die spikes voor onder je bergschoenen. Onze tweede tourguide ging zich vervolgens voorstellen. En die kwam mij verrassend bekent voor van de vorige avond. Hij was de avond ervoor ook op het feestje en te dronken. Hij liep alleen in een broek rondliep die de helft van de tijd afzakte en greep elk meisje wat hij kon vinden vast. Vet irritante kerel en dat was dus gezellig onze naar drank stinkende tourguide…. Ik hoorde van Sarah (london) dat hij die avond met haar probeerde ruzie te maken. Toen hij dat allemaal hoorde van ons schaamde hij zich volgens mij wel een beetje. Hij kon zich er niks meer van herinneren. Dat was dus einde van zijn professionele houding… Toen we helemaal bepakt waren gingen we richting de helikopter. We werden zowat weggeblazen door de wind die van de propellers afkwam, dus muts goed vasthouden en met een beetje hulp die kleine heli ingeklommen. Toen met de heli op het ijs geland. Waar we onze spikes onder onze schoenen moesten binden. Toen ging het echt beginnen, over het ijs lopen. De tourguides hakten paadjes in het ijs en we klommen omhoog en omlaag over de gletsjer. Ook door tunneltjes en krappe smalle stukjes waar ik met mijn dikke kont dus net tussendoor kon. Maar het was echt onwijs gaaf. Echt tot nu toe het gaafste wat ik hier in Nieuw Zeeland heb gedaan en heb gezien. Fantastisch gewoon! Na de wandeltocht weer met de helikopter terug, waar onze piloot eventjes zijn stuur los liet waardoor de heli ineens een drop maakte. Iedereen keihard gillen! Ik schrok me dood! Nadat we terug waren van de tour zijn we heerlijk gaan relaxen in de hotpools tegenover ons hostel. Heerlijk relaxen in een warm bad. Momenteel zitten we een paar daagjes in Wanaka. Gisteren zijn we met het grootste gedeelte van de bus naar de film geweest. Gone Girl. Ik heb echt nog nooit zo’n fucked up film gezien! Zo vreemd en ziek, maar echt een hele goede film. Heel verrassend einde en dat is echt licht uitgedrukt voor hoe bizar die film is! Vandaag is gewoon een relax dag. Niks bijzonders gepland. Ik zal een aantal foto’s op facebook en op de blog zetten, dan kunnen jullie mijn mooie panterpak en gletsjeroutfit bewonderen.!
Sweet ass bro’s!

  • 03 November 2014 - 09:34

    Dana:

    Fijn om weer een bericht van je te lezen!
    Wat een gave tijd heb jij! Have fun!

    Snel even skypen met de meisjes?


  • 03 November 2014 - 09:51

    Marriët Van Roosmalen:

    Wat een enorm gave reis, ik geniet van je verhalen. Kan me wel voorstellen dat je zo nu en dan een rustdag nodig hebt. Veel plezier op de rest van je reis, en blijf die leuke verhalen schrijven! Groeten Marriet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nienke

Actief sinds 17 Juli 2014
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 199166

Voorgaande reizen:

18 Juli 2014 - 13 Januari 2015

Mijn wereldreis

Landen bezocht: